"Bir akıllı sen misin?", "Bunu sen düşünebiliyorsan başkası da düşünmüştür." gibi benzer söylemler, bir girişimcinin aklının kenarında kalan kilometre taşlarından ibarettir. Çünkü web patronları, fikirlerine güvenerek bu sektöre emek verirler. Reklam ve genel kampanya çalışmaları dışında, binlerce insana hizmet edebilecek bir sistem oluşturmak (eğer özel kişileri bu proje için çalıştırmıyorsanız) büyük bir bütçe gerektirmemektedir. Daha somut konuşmak gerekirse, günlük binlerce kişinin faydalandığı bir platformu, bir alışveriş merkezine benzetebiliriz. Bir alışveriş merkezi sahibi olmak ile, iyi bir internet girişiminin patronu olmak aynı şeylerdir hemen hemen. Kimi zaman büyük bir pazar oluşturur veya pazarın rantını elinde tutabilecek bir proje oluşturabilirseniz, esnaflık ve memurluktan daha fazla kafa yormanız gerekebilir. Bir bilgisayar ve bir insan beyniyle kodlara dökülen projelere harcanan zamanın yanında (projeleri geliştirirken içtiğiniz kahveleri ve yemiş olduğunuz abur cuburları saymazsak) bu sektöre yabancı olan insanlara göre hiçbir şey ortaya koyamıyorsunuz. Ta ki, isminiz belirli yerlerde konuşulmaya başlanana kadar. Aslında her işte olduğu gibi, internet girişimcisinin zorlandığı nokta, insanlara somut bir şeyler gösterebilmektir.
Sizin analiz ettiğiniz ve günbegün artan ziyaretçi istatistikleriniz başka insanların gözünde bir değer oluşturmayabilir. Ama ne zaman son model bir araba kazanabilecek kadar zenginleşir ve onu somut olarak başkalarına sunarsanız, işte o zaman siz dahisiniz. İşte o zaman herkes sizin bu işi başarabileceğinizi biliyordur. İyi gün dostları olarak değerlendirebileceğimiz bu kimseler etrafınızda artmaya başlayacaktır. Bu gibi sıkıntıları ilk zamanlardan itibaren oluşturmama veya bu sıkıntıların ilk andan itibaren önüne tamamen geçmek gibi bir şey söz konusu değil. Çünkü gerçekten fikrinizin paraya veya kariyere değer bir şey olduğuna eminseniz, muhtemelen daha önce insanlara sunulmamış bir şeyden söz ediyor olmalısınız.
Fikrinizden emin olduğunu sürece başka insanların bu tür söylemleri çokta önemli değildir. Kararlı olmak bu konuda fazlasıyla önem arz etmektedir. Zaten bu makaleyi bu noktaya kadar okumuşsanız, kafanızda insanların hayatını kolaylaştıracak birkaç şey düşünmüşsünüzdür. Tarih gerçekten hayal edenleri değil, gerçekleştirenleri kayıt altına almakta. Başka insanların nazarında da bu böyledir. Size göre görüntülenme oranlarının artmasının verdiği haz büyük bir tutkuyken, başkasına göre bu sadece internet başında saatlerce boşa vakit geçirmektir. Erkek bir girişimciyseniz ve evinizden çalışıp birkaç memur maaşını çok rahat kazanabiliyorsanız, kız almaya gittiğinizde önemli olan sigortanızın olup olmamasıdır. Fikirlerinizin ve projelerinizin büyüklüğü sizi ne kadar kurumsallaşmaya ve sigorta sahibi yapmaya itse de, mütevazi olmamanız gereken konuların da olduğunu unutmamak gerekir. :)
0 yorum :
Yorum Gönder