1. SEM: Search Engine Marketing, Türkçe olarak sanırım en iyi şekilde Arama Motoru Pazarı olarak ifade edilebilir. Arama motorları aracılığıyla Pazar hizmetleri veya ürünleri içeren bir terimdir. SEM’in iki esas ayağı vardır: SEO ve PPC. Search Engine Optimization
yani Arama Motoru Optimizasyonu denilen SEO, organik arama sonuçlarında sayfaların görünmesi için web sitelerini optimize etme eylemidir. PPC Pay-Per-Click, Tıkladıkça Öde, arama motorlarından gelen tıklamalarının satın alınma işlemidir. Tıklanmalar, arama sonuçlarındaki sponsorlu listelerden gelir.
2. PageRank: Sayfa sırası diyebileceğimiz PageRank, web çevresindeki oldukça önemli sayfalara değer biçmek için Google’ın kullandığı bir algoritmadır. Algoritma altındaki esas düşünce, A sayfasından B sayfasına giden linkin A sayfasından B sayfasına olan güvenin bir oylaması gibi görünebilme gerçeğidir. Bir sayfaya verilen daha çok link, o sayfanın daha önemli olduğuna dair bir işaret gibi görünür.
3. Backlink: Inlink veya kısaca link de denilen backlink, Google sayfa değerinin yükselmesi için bir sitenin kendi sitesinin ana sayfasında veya herhangi bir alt sayfasında başka bir siteye banner veya text link vermesi veya barındırmasıdır. Backlinkler SEO için çok önemlidir çünkü arama sıralamalarını etkileyerek herhangi bir sitenin sayfa sırasını doğrudan etkiler.
4. Linkbait: Bir Linkbait, mümkün olduğunca çok backlinki çekme amacıyla bir web sitesi veya blogda yayınlanan web içeriğinin bir parçasıdır. Genelde yazılı bir parçadır, ancak bir video, resim, bilmece, vs. de olabilir. Linkbaite verilebilecek klasik bir örnek, sosyal imleme sitelerindeki popüler olma eğilimiyle yapılan “Top 10” listeleridir.
5. Link Farm: Link Çiftliği diyebileceğimiz Link farm, gruptaki bütün sitelerin sayfa sırasını (PageRank) yapay olarak arttırmak amacıyla her web sitesinin diğer bütün web sitelerine link verdiği bir web siteler grubudur. Eskiden arama motorları için bu teknik oldukça etkiliyken, günümüzde spam tekniği olarak görünür ve cezalandırılabilir.
6. Anchor Text: Metin tutturucu olarak ifade edebileceğimiz bir backlinkin Anchor Texti, web sitesindeki tıklanabilir metindir. Anahtar kelime zengini anchor textler SEO’ya yardımcı olur çünkü Google bu anahtar kelimeleri sitenizin içeriğiyle ilişkilendirecektir. Mesela kilo vermekle ilgili bir bloğunuz varsa ve bazı backlinkleriniz “kilo vermek” gibi anchor textlere sahipse, bu durum arama sıralamanızın artmasına yardımcı olacaktır.
7. Title Tag: Başlık İmi diyebileceğimiz title tag, genel anlamıyla bir web sitesinin başlığıdır ve Google arama algoritmasındaki en önemli faktörlerden birisidir. İdeal olarak title tagınız benzersiz olmalıdır ve sitenizin esas anahtar kelimelerini içermelidir. Herhangi bir web sitesinin title tagını sitede gezinirken tarayıcınızın en tepesinde görebilirsiniz.
8. Meta Tags: Meta imleri olarak bilinen meta tagları, title tagları gibi, arama motorlarına sayfalarınızın içerikleriyle ilgili daha fazla bilgi vermek için kullanılır. Meta taglar HTML kodunuzun baş bölümüne yerleştirilmiştir ve ziyaretçiler tarafından görülmez.
9. NoFollow: NoFollow, web sitesi sahipleri tarafından linkledikleri siteyi desteklemediklerine dair Google’a sinyal göndermek için kullanılan bir link özelliğidir. Bu durum, ya linkin kullancılar tarafından oluşturulduğu zaman (blog yorumları gibi) ya da link ödenmişse (sponsor, reklam) gerçekleşir. Google nofollow özelliğini gördüğü zaman, linkin PageRank ve arama algoritmaları için olmadığını varsayacaktır.
10. Link Sculpting: Link şekillendirmesi olarak ifade edilebilir. Nofollow özelliğini stratejik olarak kullanarak, web uzmanları web siteleri içindeki PAgeRank akışına yol açabilirler; böylece istenilen sayfaların arama sonuçlarını yükseltirler
.
Seo Terimleri
13:47
backlink nedir
,
linkbait nedir
,
meta tags nedir
,
no follow nedir
,
pagerank nedir
,
sem nedir
,
Seo Terimleri
,
seo terimleri nelerdi
Edit
0 yorum :
Yorum Gönder